O autorze
Prowadzę zapiski poświęcone trzem akordom, które cały czas pobrzmiewają w mojej głowie: muzyce, filmowi i literaturze. Dlatego nazwałem je "Trzy akordy na dwie ręce". W zasadzie jest jeszcze czwarty akord, czyli fotografia, ale ten gram trochę rzadziej, co nie zmienia faktu, że jest dla mnie ważny.
Na początku myślałem, że będzie to forma pamiętnika, za pomocą którego za 1000 lat będę mógł odświeżyć poglądy na pewne sprawy. Jednak wiele osób, włącznie z opisywanymi artystami, zasugerowała, żebym starał się pisać dla szerszej i bardziej merytorycznej publiczności, bo teksty są ciekawsze i bardziej autentyczne niż te, które pojawiają się jako suche opisy różnych faktów kulturowych (głównie ulotne recenzje). Uważam, że ocena czyichś dokonań nie powinna zajmować trzech zdań, nawet podrzędnie złożonych. Dałem temu dobitnie wyraz w tekście "Krytyka krytyki".

Zapraszam do lektury moich poprzednich tekstów w pierwszej odsłonie bloga na Facebooku.

____________

Meloman, muzyk, kinoman i czytelnik z zamiłowania.
Dziennikarz z wykształcenia.
Marketingowiec i PR-owiec z zawodu.

#marcinponikowski | #marcin_ponikowski

Biały łabędź

www.facebook.com/ThatJazzFilm/
Transformacja to słowo klucz do zrozumienia idei filmu „That Jazz". Centralną postacią scenariusza jest dojrzewająca dziewczyna. Pojawia się seksualność i równocześnie taniec, dzięki któremu bohaterka przełamuje wstyd i lęk przed oceną innych, by odkryć w sobie demona scenicznego. Jest to moment transformacji dziewczyny w kobietę, a symetrycznie szarej myszki w artystkę. Film właśnie powstaje i potrzebuje TWOJEGO WSPARCIA – w zamian jest wiele NAGRÓD, nawet w postaci roli w filmie!

Dojrzewanie kształtuje wiele aspektów naszego przyszłego życia. To często zderzenie niewinności z trudną rzeczywistością, ciepła i bezpieczeństwa z przenikliwym chłodem i niepewnością jutra. Mało jest filmów, które pokazują ten etap w wiarygodny i uniwersalny sposób. Najwybitniejsze – „Chłopięcy świat”, „Cinema Paradiso”, „Dawno temu w Ameryce” – opowiadają głównie o losach chłopców. Historie dziewczynek mają zazwyczaj wymiar tragiczny, a nawet patologiczny – tutaj z rodzimego podwórka „Cześć Tereska”, „Galerianki”.


Właśnie powstaje polski film, który pokazuje tę transformację z zupełnie innego, czyli oryginalnego punktu widzenia.

Twórcy potrzebują jednak TWOJEGO WSPARCIA!!!

Poświęć zatem krótką chwilę i wesprzyj młode polskie kino - BĘDĄ NAGRODY!!!



„THAT JAZZ” | reż. ALEKSANDRA WYSOCKA

Diana, nieśmiała nastolatka, wieczorami podgląda życie swoich sąsiadów. Mieszka z matką, która jest pielęgniarką, w jednym z postkomunistycznych betonowych blokowisk. Życie dziewczyny wywraca się do góry nogami gdy zapisuje się na zajęcia broadway jazzu w szkole tańca. Tam poznaje kobiecą i zmysłową choreografkę. Od tej chwili walczy z czasem i despotyczną matką by być jak najbliżej instruktorki. Nawet nie zdaje sobie sprawy, że taniec - układ do piosenki "All that jazz", którego uczy się na zajęciach - przemienia ją w kobietę.

Słowo "Transformacja" jest punktem wyjścia do zrozumienia idei filmu „That Jazz". Centralną postacią scenariusza jest młoda dziewczyna, która dojrzewa. Pojawia się seksualność i równocześnie taniec, który ma wyzywający i kokieteryjny charakter. Dzięki tańcowi bohaterka przełamuje wstyd i lęk przed oceną innych, by odkryć w sobie demona scenicznego. Jest to moment transformacji dziewczyny w kobietę, a symetrycznie szarej myszki w artystkę. Scenariusz łączy dwa światy, które istnieją w życiu Diany. Jest szpital, gdzie pracuje jej matka, czyli miejsce związane z rutyną, szablonowymi obowiązkami, słowem szare i sterylne. Ale istnieje też rzeczywistość bardzo dynamiczna, intensywna i pobudzająca, czyli świat tańca, którego symbolem jest przede wszystkim zmysłowa instruktorka.





UWAGA! Wysokie stężenie wiarygodności

Aleksandra Wysocka, reżyser i scenarzysta filmu, chce pokazać, że w procesie dojrzewania fascynacja innymi osobami nie jest niczym niepokojącym, że to proces szukania własnej tożsamości. Zamysłem twórcy jest także by każdy, kto oglądnie film, przypomniał sobie moment z okresu własnej transformacji w dorosłość, kiedy często zadawała lub zadawał sobie pytanie: „Kim jestem?".
Obraz na pewno uwiarygodni fakt, że autorka scenariusza korzystała przy jego pisaniu z własnych doświadczeń w szkole tańca. Historia ma zatem po części wymiar autobiograficzny.


pOLAk potrafi!

Film "All that jazz" tworzy ekipa młodych ludzi, posiadających już jednak doświadczenie na rynku filmowym. Obraz jest dla nich istotnym etapem w drodze filmowej. Projekt jest obecnie w fazie pre-produkcji. Twórcy starają się o finansowanie poprzez crowdfunding - platformę „Polak Potrafi”.
Pieniądze z kampanii zostaną przeznaczone w całości na produkcję filmu: koszty oświetlenia, paliwa, wynajmu lokacji, częściowe wynagrodzenie dla aktorów, koszty wynajmu sprzętu filmowego, zakup i wykonanie scenografii, kostiumów, rekwizytów, prawa do wybranych utworów muzycznych oraz bardzo ważną w projekcie choreografię.

Szczegółowe informacje w serwisie Polak Potrafi oraz na Facebooku.

Dla osób wspierających przedsięwzięcie są przewidziane ATRAKCYJNE NAGRODY. Zwycięzcy będą mogli poczuć się jak prawdziwi filmowcy. Wśród nagród są m.in. możliwość zagrania roli trzecioplanowej, profesjonalna sesja fotograficzna wykonana przez operatora, wizyta na planie, unikalne gadżety związane z filmem w limitowanej edycji.


sTWÓRCY

Aleksandra Wysocka – reżyser, scenarzysta. Autor festiwalowych krótkich form (m.in. "5 minut" Oficjalna Selekcja Short Waves Festival, "Fraga" - Zwycięzca Fisheye Festival).
Edyta Bełza w roli Diany, głównej bohaterki. Młoda zdolna aktorka, posiadająca już spore doświadczenie w produkcjach telewizyjnych (m.in. „Na Sygnale”, „Ultraviolet”, „Ojciec Mateusz”) oraz w etiudach studenckich – nagrodzony wyróżnieniem w Konkursie Młodego Kina „Sierpień” Tomasza Ślesickiego, „Charon”, „Żółta Sukienka”, „Ostatnie wspólne wakacje” czy teledyski Johny Rockers, PSYCHOKINO dla Dawida Podsiadło.
Marie Napieralska w roli Magdy, instruktorki tańca. Aktorka i wokalistka, od wielu lat pracuje w teatrze Studio Buffo. Jest nauczycielką śpiewu w studiu Metro. Ostatnio gra w musicalu "Chicago" na deskach krakowskiego teatru "Variete".
Iza Dąbrowska w roli Judyty, matki Diany. Obecnie można ją zobaczyć w tragedii "Historia Jakuba" Ondreja Spisaka w Teatrze Dramatycznym, na scenie Och-Teatru w "Udając ofiarę" w reżyserii Krystyny Jandy oraz w bardziej komediowej odsłonie w serialu "Ucho prezesa".
Krystyna Tkacz w roli Marii, instruktorki baletu. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych aktorek serialowych. Występowała w kultowych seriach Stanisława Barei („Alternatywy 4”, „Zmiennicy”,), a także popularnych obecnie serialach (m.in. "Na dobre i na złe").
Olaf Tryzna – autor zdjęć. Członek zespołu operatorskiego Arka Tomiaka "Polska Niepodległa - Historia w ożywionych Obrazach", "Volta", "Ultraviolet".
Monika Mazur – producentka. W dorobku m.in. "Wataha", "Druga Szansa" czy Teatr Telewizji,
Katarzyna Staszczyk - producentka. W dorobku m.in. "Malanowski i Partnerzy", "Uwikłani", "Sos, Ekipy w akcji".
Kamila Fidler – producentka. Od 2000 r. intensywnie działająca w polskim przemyśle filmowym w pionie reżyserskim - m.in. w "M jak Miłość", "Druga Szansa", " Ranczo", "Belfer", "Sztuka Kochania", "Prawo Agaty".
Joanna Teśla – choreografia. Udział w musicalu „Metro” w Teatrze Dramatycznym. Tańczyła w spektaklach w Teatrze Buffo, Rampa i Komedia. Z zespołem tanecznym AFERA, który prowadziła w Domu Kultury Służew wielokrotnie zdobyła tytuł mistrza polski, mistrza i wicemistrza Europy i świata federacji IFMD.
Trwa ładowanie komentarzy...